Danmark er kendt for høje registreringsafgifter på nye biler, og det kan blive en dyr fornøjelse at investere i biler i luksusklassen.

Heldigvis er der en vej til bedre bilpriser, for når du vælger at flexlease BMW til erhverv, udregnes registreringsafgiften anderledes end ved almindeligt bilkøb. Typisk flexleaser man brugte biler, og er bilen eksempelvis over 36 måneder gammel, betaler man kun 0,5% i registreringsafgift om måneden, svarende til 6% om året.

Selv hvis bilen er mellem 0 og 3 måneder gammel, kommer den månedlige afgift stadig ned i 2%, og der kan således være mange penge at spare ift. til kontante bilkøb, hvor registreringsafgiften ligger på 150%.

Bedre økonomi og mindre kapitalbinding

Generelt står virksomheder stærkere økonomisk, når de vælger at flexlease deres eksklusive firmabiler frem for at købe dem kontant. Dette skyldes ikke kun, at registreringsafgiften betales i små, månedlige rater og kun for den periode, bilen leases i. Det skyldes blandt andet også, at virksomheden binder mindre kapital i bilen og dermed frigiver likviditet til andre investeringer i forretningen.

På en flexleasingaftale betales der en engangsydelse, som typisk er betydeligt mindre, end udbetalingen på samme bil på fuld afgift vil være. Dertil kommer en fast månedlig ydelse.

Slutteligt kender man som leasingtager afskrivningen på bilen fra start, hvilket mindsker risikoen for en økonomisk, kedelig overraskelse, når bilen skal sælges igen.

Kvalitetsbiler til favorable priser

Leasing af luksusbiler er populært som aldrig før. Men det er ikke kun privatpersoner, der får glæde af leasingverdens attraktive tilbud – det gælder også de erhvervsdrivende.

Når en virksomhed investerer i firmabiler, skyldes det typisk, at der er et behov for at tilbagelægge mange kilometer på vejene hver eneste dag, og derfor bør bilen også være af en vis kvalitet.

BMW er en af de producenter på markedet, der leverer biler i topklasse. Alt lige fra design og interiør til sikkerhed og køreegenskaber er i særklasse.

De fleste modeller er udstyret med kraftfulde motorer, der giver en hel anden oplevelse af køreglæde for brugeren. Komforten er høj, særligt blandt topmodellerne, og netop komfort er ét af de parametre, man ikke bør gå på kompromis med, når man bruger mange timer bag rattet i forbindelse med sit arbejde.

Uanset hvilke forventninger og krav du har til de BMW-modeller, du ønsker at lease, så kan disse i langt de fleste tilfælde indfries af leasingselskabet, Flexto. Med mulighederne for at skaffe alskens biler gennem et bredt netværk i Europa er Flexto et fornuftigt sted at rette henvendelse til, når du skal flexlease din næste BMW til erhverv.