De fleste af os kender til magneter og ved, at det er de genstande, der har den evne, at kunne tildrage andre magnetiske genstande. Magneter består for det meste af legeringer af metaller, som er disponeret ferromagnetisk, så magnetfelterne går den samme vej. Det er på den måde, magneten bliver magnetisk – fordi de små dipolmomenter i magneten samles til ét stort.

Der findes flere forskellige former for magneter, og de bruges i et utal af sammenhænge på indenfor og udenfor. Der findes blandt andet råmagneter, dørmagneter, gummimagneter, pottemagneter, stangmagneter, magnetværktøj og ikke mindst jern- og magnetfolie.

Besøg Larko.dk/ og tjek de mange forskellige former for magneter, som både kan anvende i og på bilen.

Fleksibel magnetfolie til bilen

Fleksibel magnetfolie er i særdeleshed velegnet til biler og andet køretøj – det er beregnet til, at man kan sætte det udendørs på eksempelvis sin egen eller sit firmas bil. Den er specielt udviklet, så lakken på bilen ikke bliver ridset, og så sidder den særdeles godt fast, fordi magneten er så kraftig og holdbar, som den er. Det er et meget fleksibelt produkt, som indeholder en høj magnetisme, og derfor er den så eftertragtet.

Fordi kvaliteten er skruet helt i top, er det muligt for magnetfolien at forblive intakt, selv når bilen kommer op i høj hastighed. Hjørnerne er tilmed afrundet, så der ikke bliver noget, som kan tages fat i af vinden. Denne bilmagnet egner sig godt til reklame, fordi det er muligt at tilføre print efter eget ønske på den.

Miljøvenlig magnet til miljøvenlig bil

Kvaliteten er i top på alle magneter, fordi der ønskes fuldt ud tilfredshed fra dig, som vores kunde. Samtidig er fagpersonerne inden for dette område oplært i at udøve den bedste form for service, så du altid som minimum får det, du betaler for. Magneterne kommer fra et stort lager, hvilket bevirker mange forskellige muligheder, når du skal til at vælge de magneter, du gerne vil have.

Når det gælder både biler og tilbehør til biler, er der bred enighed om, at miljøet er en vigtig faktor. Miljøbevidste tanker er derfor også noget, der kraftigt har spillet ind i forhold til at producere disse magneter til biler. Hver enkel magnet er certificeret, da det er en måde, hvorpå miljøet bliver mindst muligt påvirket, og der er således taget ansvar for vores atmosfære.

Magnetisk skilt til din skolevogn

Hvis du eksempelvis har din egen køreskole, er det selvsagt relevant at tydeliggøre på bilerne, at det er skolevogne. Her findes magnetskilte, som har så kraftig magnetfolie, at de altid sidder urokkeligt godt fast på bilen. På denne måde sikrer du, at ingen andre i trafikken er i tvivl om, at der er tale om en køreskoleelev, der er på vejen for at øve sig i at køre bil. Det er intet problem, at bilerne på din køreskole er forskellige modeller og størrelser, fordi det magnetiske skilt er meget fleksibelt og følger rundingerne på bilen.

Det er vigtigt at understrege, at der altid skal være en magnetisk flade på bilen, før det er muligt for dig at klæbe skiltet fast. Dernæst skal du altid huske at rengøre med en klud på det sted, du vil sætte skiltet fast, inden du sætter det på. Skiltene kan godt risikere at blive lidt stride og hårde, hvis de bliver udsat for frostvejr, men med lidt varme fra radiatoren, vil skiltet være så godt som nyt igen.

Sidst, men ikke mindst, skal du altid huske at afmontere skiltet, inden du sætter din bil i vaskehal – skiltet vil falde af, hvis det bliver udsat for en behandling i vaskehallen.